Zastupitelstvo obce Vrátkov má 7 členů
Zastupitelstvo |
Starosta |
Pažout
Václav, Ing. |
1. místostarosta |
Benešovská
Monika |
2. místostarosta |
Hlavničková Jana, Ing. |
Člen zastupitelstva |
Bursa Jan |
Člen
zastupitelstva |
Mulicová Andrea, DiS. |
Člen zastupitelstva |
Rejzek Jakub, Bc., MBA, LL.M. |
Člen zastupitelstva |
Rišlink Jiří |
Předseda |
Mulicová
Andrea, DiS. |
Člen |
Leszcynska Silva |
Člen |
Rišlink Jiří |
Předseda |
Rejzek Jakub, Bc., MBA, LL.M. |
Člen |
Bursa Jan |
Člen |
Eibichová
Iva |
Představení
zastupitelů - kdo jsme |
|
Starosta - Ing. Václav Pažout
(r. nar.
1967), vystudoval Gymnázium v Českém Brodě, České vysoké učení
technické v Praze - obor ekonomika a řízení stavebnictví, na VUT
v Brně absolvoval postgraduální studium pro odhady nemovitostí.
Pracoval v realizačních stavebních firmách, v současné době je
zaměstnán ve společnosti České Radiokomunikace a.s. jako
specialista pro správu nemovitostí. Od roku 1994 je členem
zastupitelstva obce, od roku 1998 působí ve funkci starosty. Ve
Vrátkově žije s přestávkou od roku 1967. |
|
Zastupitelka, 1. místostarostka - Monika
Benešovská
(r. nar.
1962), vystudovala Střední průmyslovou školu dopravy, pracuje
jako účetní ve firmách ZP Tismice, s.r.o. a Jatky Tismice,
s.r.o. Od roku 1994 je členka zastupitelstva, místostarostka,
hlavní účetní a správce rozpočtu obce. Ve Vrátkově žije od roku
1988. |
|
Zastupitelka, 2. místostarostka –
Ing. Jana Hlavničková
(r. nar. 1985), vystudovala Gymnázium v
Českém Brodě a Českou zemědělskou univerzitu v Praze - obor
zootechnik. Pracuje jako plemenářský zootechnik ve firmě Inplem
s.r.o. Od roku 2022 je členkou zastupitelstva. Ve Vrátkově žije
od roku 1985. |
|
Zastupitelka - Andrea Mulicová, DiS.
(r. nar. 1980), vystudovala Střední školu
v Českém Brodě Liblicích – obor ekonomika zemědělství a výživy a
VOŠ sociálně právní v Praze – obor sociální práce. Pracuje jako
referent - účetní ve Státním zemědělském intervenčním fondu. Od
roku 2010 je členka zastupitelstva. Ve Vrátkově žije od roku
1980. |
|
Zastupitel - Jan Bursa
(r. nar. 1985), vystudoval Střední
průmyslovou školu V Kutné Hoře – obor Počítačové systémy,
pracuje jako OSVČ v oboru elektro a slaboproudých rozvodů. Od
roku 2018 je člen zastupitelstva. Ve Vrátkově žije od roku 2009. |
|
Zastupitel - Jiří Rišlink
(r. nar. 1978), vystudoval Střední
průmyslovou školu elektrotechnickou - obor el.technik. Pracuje
jako servisní technik ve firmě SCS Servis s.r.o. - bezpečnostní
řídící systémy pro jeřáby, bagry a nakladače. Od roku 2014 je
člen zastupitelstva. Ve Vrátkově žije od roku 1978. |
|
Zastupitel – Bc. Jakub Rejzek, MBA., LL.M
(r. nar. 1978), vystudoval Střední
technickou školu v Motole - obor elektronické řízení a sítě, VŠ
Univerzita Jana Amose Komenského v Praze - obor právo v
podnikání a veřejné správě a absolvoval manažerské studium, kde
získal profesní tituly MBA a LL.M. Pracuje jako OSVČ v oblasti
telekomunikací a vysokorychlostního internetu. Od roku 2020
působí jako zastupitel Středočeského kraje. Od roku 2022 je člen
zastupitelstva. Ve Vrátkově žije od roku 2016. |
Jednací řád zastupitelstva obce Vrátkov
Zastupitelstvo obce Vrátkov (dále jen zastupitelstvo) schválilo dle § 96
zákona č. 128/2000Sb., o obcích v platném znění, tento jednací řád :
Článek I
Úvodní ustanovení
1. Jednací řád zastupitelstva obce Vrátkov upravuje přípravu a průběh
zasedání, přijímání usnesení a zabezpečování jejich plnění.
2. Pokud není tímto jednacím řádem, jiným předpisem nebo usnesením
zastupitelstva obce upraven postup zasedání, rozhoduje o něm předsedající.
Článek II
Základní ustanovení
1. Zastupitelstvo, jako nejvyšší orgán samosprávy obce, rozhoduje o všech
záležitostech patřících do samostatné působnosti. Ve věcech přenesené
působnosti jen stanoví-li tak zákon o obcích nebo zvláštní zákon.
2. Vykonává působnost vymezenou v ustanovení § 84 a 85 zákona o obcích, v
souladu s ustanovením § 84 odst. 4 si může vyhradit další pravomoci. K
vyhrazení dalších pravomocí přijme zastupitelstvo samostatné usnesení tak,
aby bylo zřejmé, od kterého data si další pravomoci vyhradilo.
Článek III
Svolání zasedání zastupitelstva obce
1. Zastupitelstvo se schází na pracovních setkání. Pracovní setkání
zastupitelstva obce jsou neveřejná. Pracovní setkání slouží k seznámení se
se složitými problémy , u kterých je potřebná podrobnější příprava členů
zastupitelstva obce k věcně správnému rozhodování. Na pracovních setkáních
nesmí být členové zastupitelstva obce jakýmkoliv způsobem zavazováni k
rozhodnutí, přijímána žádná usnesení.
2. Minimálně 1 x za 3 měsíce se zastupitelstvo obce sejde na veřejném
zasedání.
3. Veřejné zasedání svolává starosta obce.
4. Starosta je povinen svolat zasedání zastupitelstva obce, požádá-li o to
alespoň 1/3 členů zastupitelstva obce. Zasedání se koná nejpozději do 21
dnů od doručení žádosti.
5. O místě, době a navrženém programu jednání zastupitelstva obce
informuje starosta nejpozději 7 dnů před jednáním zastupitelstva obce a to
na úřední desce.
Článek IV
Příprava zasedání zastupitelstva
1. Zasedání zastupitelstva připravuje starosta obce v součinnosti s výbory
zastupitelstva, dalšími členy zastupitelstva, ve spolupráci s orgány a
třetími osobami, jichž se projednávaná věc týká nebo mohou přispět ke
kvalitní přípravě a projednání věci.
2. Materiály na veřejné zasedání předkládá starosta zastupitelstvu obce na
pracovních jednáních.Materiály jsou pouze návrhy a mají pouze pracovní
charakter. Předkládané materiály musí být zpracovány tak, aby umožnily
členům zastupitelstva obce komplexně posoudit problematiku a přijmout
účinná opatření.
Článek V
Účast členů zastupitelstva obce na jednání
1. Členové jsou povinni se zasedání zúčastňovat (§ 83 odst.1 zákona o
obcích), případně se předem omluvit s uvedením důvodu.
2. V případě, že se na jednání nedostaví nadpoloviční většina členů
zastupitelstva je jednání odloženo a náhradní zasedání se koná do 21 dnů.
3. Člen zastupitelstva je povinen před projednáním v zastupitelstvu sdělit
skutečnost, která by nasvědčovala střetu zájmu jeho osoby nebo osoby
blízké v projednávané záležitosti (§ 83 odst.2 zákona o obcích)
Článek VI
Program jednání
1. Program jednání navrhuje starosta obce.
2. Na jednání zastupitelstva obce může být jednáno jenom o věcech, které
byly dány na program a o návrzích, s jejichž zařazením vysloví
zastupitelstvo obce souhlas. Předsedající sdělí návrh programu jednání při
jeho zahájení – o něm či o námitkách proti němu rozhoduje zastupitelstvo
obce hlasováním.
3. Právo předkládat návrhy k zařazení na pořad jednání připravovaného
zasedání zastupitelstva obce mají jeho členové a výbory.
4. Občané mohou své písemné návrhy na projednání podávat prostřednictvím
obecního úřadu nebo členů zastupitelstva obce.
5. Požádá-li o to člen zastupitelstva obce, projedná se zařazení
požadovaného bodu v programu nejbližšího jednání zastupitelstva obce.
Nebude-li vyhověno, musí být navrhovateli sděleny důvody nezařazení
návrhu. Trvá-li navrhovatel přesto na projednání, rozhodne o tom
zastupitelstvo obce.
6. Předkládané materiály musí být zpracované tak, aby umožnily členům
zastupitelstva komplexně posoudit problematiku a zodpovědně rozhodnout.
Článek VII.
Průběh jednání zastupitelstva obce
1. Zasedání zastupitelstva obce řídí starosta nebo pověřený člen
zastupitelstva obce (dále jen předsedající).
2. Předsedající řídí hlasování, ukončuje a přerušuje zasedání a dbá toho,
aby mělo pracovní charakter a věcný průběh.
3. V zahajovací části jednání předsedající prohlásí, že jednání bylo řádně
svoláno a vyhlášeno, konstatuje přítomnost nadpoloviční většiny členů
zastupitelstva obce, dá schválit program jednání a opatření, zda diskuse
bude probíhat ke každému bodu zvlášť, jmenuje 2 členy zastupitelstva obce
za ověřovatele zápisu z tohoto jednání. Potom sdělí zda byl ověřen zápis z
předchozího jednání a zda byly proti němu podány námitky.
4. Zápis proti němuž nebyly podány námitky se pokládá za schválený. Pokud
byly uplatněny, rozhodne o nich zastupitelstvo obce po vyjádření
ověřovatelů.
5. Zápis z předchozího jednání je při zasedání vyložen k nahlédnutí.
6. Bod jednání zařazený na pořad schůze uvede zpravidla navrhovatel.
7. Po vystoupení navrhovatele zahájí předsedající rozpravu.
8. Členové zastupitelstva obce mohou v rozpravě podávat k základnímu
návrhu návrhy. Předsedající nebo navrhovatel mohou požádat toho, kdo
podává návrh, aby svůj návrh zpřesnil nebo jej předložil písemně.
9. Navrhovatel má právo na závěrečné slovo v rozpravě.
10. Předsedající musí umožnit přítomným občanům vyjádřit se k
projednávanému bodu. Vystoupení občana nesmí přesáhnout 2 minuty,
nerozhodne-li zastupitelstvo jinak.
11. Nikdo nesmí rušit předsedajícího ani jiného řečníka, kterému bylo
uděleno slovo, při jeho projevu. Nemluví-li však řečník k věci, může mu
předsedající slovo odejmout.
12. Ruší-li někdo z přítomných zasedání, může být předsedajícím vykázán z
jednací místnosti.
13. Návrh na ukončení rozpravy může podat kterýkoliv člen zastupitelstva.
V případě, že nikdo ze zastupitelů nevznese proti ukončení rozpravy
námitku, dojde k ukončení rozpravy. V případě námitek proti ukončení
rozpravy se o návrhu na její ukončení hlasuje bez rozpravy.
Článek VIII.
Příprava usnesení zastupitelstva obce
1. Usnesení se přijímá na závěr každého bodu jednání.
2. Usnesením zastupitelstva se ukládají úkoly v samostatné působnosti
starostovi a dalším členům zastupitelstva obce, radě obce a výborům
zastupitelstva.
3. Usnesení musí obsahově a věcně odpovídat výsledkům jednání a musí být v
souladu s právním řádem ČR. Závěry, opatření a způsob kontroly musí být v
usnesení formulovány stručně, adresně, s termíny a konkrétní odpovědností
za splnění ukládaných úkolů.
Článek IX.
Hlasování, usnesení zastupitelstva obce
1. Zastupitelstvo obce je schopno se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční
většina všech jeho členů.
2. Byly-li uplatněny pozměňující návrhy, dá předsedající hlasovat nejprve
o těchto změnách a poté o ostatních částech návrhu.
3. O podaných protinávrzích (nebo doplňujících návrzích) se hlasuje v
opačném pořadí, než byly předkládány. Je-li protinávrh (doplňující návrh)
přijat, o zbylých návrzích se již nehlasuje. Není-li protinávrh přijat,
hlasuje se o původním předloženém návrhu.
4. V případě, že se při jednání zastupitelstva obce projeví nové okolnosti
a podmínky, které vyžadují podstatně přepracovat předloženou zprávu a
návrh usnesení, může zastupitelstvo obce rozhodnout, že o věci bude jednat
na svém příštím zasedání.
5. Ke každému bodu jednání přijímá zastupitelstvo obce usnesení, o kterém
hlasuje. Hlasování se provádí veřejně nebo tajně, o formě rozhodne
zastupitelstvo obce. Veřejné hlasování se provádí zvednutím ruky pro
návrh, nebo proti návrhu, nebo se lze hlasování zdržet.
6. Usnesení je přijato, hlasuje-li pro předložený návrh nadpoloviční
většina všech členů zastupitelstva obce.
7. Usnesení zastupitelstva obce podepisuje starosta a místostarosta.
8. Usnesení zastupitelstva obce se zveřejňuje na úřední desce obecního
úřadu a způsobem v místě obvyklým, pokud není ze zákona stanovena jiná
forma zveřejnění.
Článek X.
Péče o nerušený průběh jednání zastupitelstva obce
1. Nikdo nesmí rušit průběh jednání zastupitelstva obce, předsedající může
rušitele jednání vykázat ze zasedací místnosti.
2. Překročí-li řečník stanovený časový limit, nebo nemluví-li k věci, může
mu předsedající se zdůvodněním odejmout slovo.
Článek XI.
Přerušení zasedání zastupitelstva obce
1. Předsedající prohlásí zasedání za přerušené, klesne-li počet členů
zastupitelstva obce na probíhajícím zasedání pod nadpoloviční většinu.
2. Zasedání může být přerušeno také rozhodnutím členů zastupitelstva obce
nebo z jiných závažných důvodů, zejména pokud nastaly skutečnosti
znemožňující nerušené jednání.
3. V těchto případech se koná náhradní zasedání do 15 dnů.
Článek XII.
Ukončení zasedání zastupitelstva obce
1. Starosta (předsedající) prohlásí zasedání za ukončené, byl-li pořad
jednání vyčerpán a nikdo se již nehlásí o slovo.
Článek XIII.
Organizačně technické záležitosti zasedání zastupitelstva obce
1. O průběhu jednání zastupitelstva obce se pořizuje zápis, za jehož
vyhotovení odpovídá pracovník obecního úřadu.
2. Zápis dosvědčuje průběh jednání a obsah usnesení.
3. V zápisu z jednání zastupitelstva obce se uvádí:
a) den a místo jednání
b) hodina zahájení a ukončení
c) doba přerušení
d) jména určených ověřovatelů zápisu
e) jména omluvených i neomluvených členů zastupitelstva
f) počet přítomných občanů a hostů (případně jejich jména)
g) program jednání
h) průběh rozpravy
i) podané návrhy
j) výsledek hlasování – uvedou se jména zastupitelů, kteří hlasovali PRO,
PROTI, ZDRŽELI SE
k) podané dotazy a návrhy
l) schválené znění usnesení (jako příloha)
m) další skutečnosti, které by se podle rozhodnutí členů zastupitelstva
měly stát součástí zápisu.
4. Zápis se vyhotovuje do 10 dnů po skončení zasedání zastupitelstva obce
a podepisuje jej starosta, určení ověřovatelé zápisu a zapisovatel. Zápis
je uložen na obecním úřadě.
5. O případných námitkách člena Zastupitelstva obce proti zápisu rozhodne
nejbližší zasedání zastupitelstva obce.
Článek XIV.
Zabezpečení a kontrola usnesení zastupitelstva obce
1. Kontrolu plnění přijatých usnesení provádí zastupitelstvo obce,
starosta informuje následující zasedání zastupitelstva obce.
2. Souhrnnou kontrolu plnění usnesení provádí kontrolní výbor nejméně
dvakrát ročně, zprávu předkládá na nejbližším zasedání zastupitelstva
obce.
Článek XV.
Závěrečná ustanovení
1. Změny, doplňky nebo vydání nového jednacího řádu zastupitelstva obce
schvaluje zastupitelstvo obce.
2. Ruší se Jednací řád zastupitelstva obce Vrátkov ze dne 25.6.2007
3. Jednací řád zastupitelstva obce Vrátkov nabývá účinnosti 9.9.2013.
ing. V. Pažout, starosta
M. Benešovská, 1. místostarosta
|